poniedziałek, 12 kwietnia 2010

wybór trasy Warszawa-Smoleńsk


Pokaż Warszawa-Smoleńsk nr 1. na większej mapie

trasa numer 1 - przez Białoruś, najkrótsza (około 900 km), jednak nie prosta do wykonania. Rozmawiałem dziś telefonicznie z konsulatem białoruskim - nie będą pracować w poniedziałek i wtorek, mają święto w kraju;( Z tego co mi przekazano aby na wizie tranzytowej przebywać na terytorium Białorusi dłużej niż dwa dni trzeba do nich wystąpić z prośbą na piśmie, prośba musi być poparta pismem z MSZtu! Generalnie bardzo mnie rozczuliło to, że ktoś z ambasady odpisał na mojego maila i że dziś byli chwilę czynni... ale i tak nic konkretnego nie dało się przez telefon ustalić...

No nic, tak czy inaczej muszę zacząć od wizy do Rosji - tu potrzebne są voutchery podróżne wydane przez rosyjskiego organizatora turystyki... Nie miałem pojęcia, że obywatele UE mają taki problem z uzyskaniem wizy! W środy nie pracują...

Alternatywna trasa przez Ukrainę jest dłuższa (1300 km) i w sytuacji jeśli nie uda mi się załatwić wizy białoruskiej na pewno dojechałbym autem do Chełma i przez Dorohusk i Ukrainę pojadę wzdłuż granicy białoruskiej:

Pokaż Chełm-Smoleńsk nr 2. na większej mapie

Jest jeszcze trzecia trasa, też omijająca Białoruś, przez Wilno - z Białegostoku ponad 1000 kilometrów:


Pokaż Białystok-Smoleńsk nr 3 na większej mapie



Jest jeszcze kilka dni, i tak mogę z Warszawy wyjechać najwcześniej w czwartek...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

skomentuj, a będzie skomentowane